2012/02/12

Dags för en uppdatering..

Så vad har hänt sedan sist..
Lägenheten är nu besiktigad och vi har fått välja tapeter till alla rum utom lilla toaletten nere och stora toaletten uppe. Under besiktningen upptäcktes det att stora toaletten uppe är fuktskadad, så den kommer att bli renoverad, med ny toalettstol, handfat och allt sånt. =) Väggar och tak ska målas där, samt att vi har fått välja golvmatta dit in.
Sedan har vi valt tapeter till vardagsrummet, hallen uppe & nere, köket, lilla sovrummet/kontoret och vårat sovrum. Kommer bli riktigt fint när allt blir klart =)

Lundströms Måleri kommer hit imorgon och ska börja tapetsera och måla på bottenvåningen, vilket innebär att jag och Bianca kommer att få vara bosatta på övervåningen medan de håller på.. Så nu ikväll kommer vi att flytta ihop alla möbler i vardagsrummet och hallen till mitten av golvet så de kommer åt alla väggarna, likaså i köket. Så vi får se om jag måste tömma alla skåparna i köket också i och med att det ska målas stommar till alla köksskåpar också.. Får väl se vad de säger imorgon när de kommer.

Sedan har jag även valt ut vilka gardiner jag vill ha i sovrummet och köket (fick i julklapp av mina föräldrar.. gardiner till 2 fönster)... Så det ska bli kul att få upp dem sen när allt är klart, samt att få upp saker på väggarna, och gardiner i så gott som alla fönster.. Blir lite mer hemtrevligt. =)

Sedan har vi varit och kikat på en ny soffa, men det kommer vi att avvakta med att köpa... Men ny soffa kommer det bli och nytt soffbord.. Vi får se vad vi enas om i slutändan =)

I övrigt har det väl inte hänt så mycket mer, inte här i lägenheten i alla fall =)

Björns kusin Maria och hennes sambo Viktor blev föräldrar till en gosse för 2 dagar sedan! Riktigt kul! Grattis än en gång!! Nu väntar vi bara på att få veta vad gossen ska heta! Spännande spännande..

Imorgon är dock en tråkig dag i största allmänhet.. Imorgon har det nämligen gått 3 år sedan min älskade svärmor somnade in! Fy sjutton vad tiden går fort..

Men men.. Nu ska jag göra mig klar för att gå ut på en tur med Björn och Bianca.. Måste passa på att gå på långtur med dem båda innan Björn ska åka iväg på jobbvecka igen..

Men jag ska försöka uppdatera mer ofta!

Ha det gott alla!

Kram!

No comments: